19/06/14

Ream Unît: confermâts i 4 europarlamentârs nazionalitaris

Intal Ream Unît lis elezions europeanis a son stadis segnadis dal sucès dal United Kingdom Independence Party, moviment politic che al à cjapât sù il malcontent britanic intai confronts des politichis de Union Europeane e cun pôc mancul dal 27% dai vôts al à elet 24 eurodeputâts.
In Scozie invezit il partît plui votât al reste il SNP che cul 28,9% des preferencis al à confermât i siei doi rapresentants intal Parlament di Strasburc. Chei altris cuatri eurodeputâts scozês a rivin doi dal partît laburist (25,9%) e un parom dal partît conservadôr (17,2%) e dal UKIP (10,4%). I Verts, che in Scozie a son a pro de indipendence, cul 8% dai vôts a mancjin di pôc la elezion di un lôr candidât.
In Gales invezit i Laburiscj a tornin al prin puest cun passe il 28% dai consens, di pôc denant dal UKIP che al à vût il 27,5% des preferencis. Al tierç puest si son plaçâts i Conservadôrs cul 17,4% di vôts e al cuart i nazionalitaris dal Plaid Cymru cul 15,2%. A son chestis formazions a otignî i cuatri europarlamentârs che il Gales al à a disposizion. Cundut di une piçule flession, duncje, il Plaid Cymru al conferme il so rapresentant a Strasburc.
Situazion un grum divierse in Cornualie, dal moment che cheste piçule nazion celtiche e je cjapade dentri inte circoscrizion eletorâl britaniche dal Sud Ovest là che e devente une minorance. Viodût che rivâ a mandâ un so rapresentant in Europe al sarès stât impussibil il partît nazionalitari Mebyon Kernow al à decidût di no partecipâ al vôt.
In Irlande dal Nord il Sinn Féin al reste il partît plui votât cul 25,5% des preferencis. In gracie di chest risultât la formazion republicane irlandese e varà ancjemò une volte un so rapresentant intal Parlament european. Chei altris doi puescj disponibii inte circoscrizion a son lâts invezit ai doi principâi partîts unioniscj o sei il Democratic Unionist Party, che al à cjapât il 20,9% dai vôts, e l’Ulster Unionist Party che al è stât sielzût dal 13,3% dai eletôrs. Pôc daûr, cul 13% dai consens, si è plaçât il Social Democratic and Labour Party, riferiment de comunitât nazionaliste irlandese moderade.
Font: elections2014.eu; BBC, 26-27/05/14; Mebyon Kernow, 26/05/14

Nessun commento: